דילוג לתוכן הראשי

המדריך המלא לתרופות וטיפולים באקנה

מה זה אקנה?

על אקנה מדברים כולם, ולכן נדרשת הגדרה של מונח זה. אקנה הוא מונח המיושם בדרך כלל על נקבוביות הננעלות על ידי חומר שומני (ראשים לבנים ונקודות שחורות במילים אחרות), פצעונים, גושים או שלפוחית ​​השתן, המשפיעים על הפנים, הצוואר, הכתפיים, השד, הגב, החלקים העליונים של הרגליים והזרועות.

אקנה היא בעיה גדולה עבור כמעט כל המתבגרים ודי הרבה מבוגרים, והיא נמשכת זמן מה. בעיה זו אופיינית לאנשים בגילאים, גזעים ומינים שונים. מספר עצום של אנשים בכל מדינות העולם סובלים מכך. הדבר הגרוע ביותר באקנה הוא מראה מכוער של פצעונים וצלקות, שהם לרוב תוצאות של אקנה.


לאקנה יש השפעה חברתית ניכרת. פצעונים מכוערים גורמים להרבה אנשים למהר לבית מרקחת או לבית מרקחת, כי אנשים חושבים שלאקנה יש השפעה שלילית על היחסים ביניהם. מדי שנה אנשים מוציאים אלפי מיליוני דולרים ברחבי העולם כדי לרכוש מוצרי אקנה.

סוגי אקנה

  • פצעונים הם הסוג הנפוץ ביותר של אקנה, וזה הסוג שיש למספר השולט של אנשים, אבל אולי כדאי ללמוד גם על צורות אקנה אחרות. אקנה וולגריס הוא הסוג הבסיסי, הכולל נקודות שחורות בלבד, הצורה הבסיסית של נגע עור.
  • נגעים הם אזורי עור זעירים שבהם מתרחשת אקנה, אך הרעיון של נגע אינו מתייחס רק לנזקי העור, הנגרמים מאקנה. הסוג החיצוני של נקודות שחורות מוגדר כנגעי אקנה, ובמקרה זה חומר שומני סותם את זקיקי החלב.
  • קומדונים נקראים נקודות שחורות וראשים לבנים במילים אחרות, בהתאם למצב של נקבובית, סגורה או פתוחה. במקרה של נקודות שחורות פתחי הנקבוביות נפוחים ומתמלאים בחומר המורכב מקרטין וחומר שומני, ופני השטח שלו שחורים. במקרה של ראשים לבנים הנקבוביות סגורות וממולאות בתוצר הפרשה של בלוטת החלב, מודלקת מתחת לפני העור. לעתים קרובות אנשים בוחרים וסוחטים נקודות שחורות. אבל לעשות את זה בבית, שבו אין סטריליות, היא דרך ישירה לדלקת של הרקמה. חיידקים שונים יכולים בקלות רבה לתקוף את הגוף דרך נקבובית פתוחה.
  • פאפולות הם עור קטן, מוצק ומודלק, המוגבה מעט מעל פני העור ללא מוגלה. פפולות זעירות יכולות ליצור אשכולות, כאשר העור מגיב לאקנה.
  • פוסטולות דומות לפפולות, אך הן מכילות מוגלה בפנים. מוגלה מורכבת מתערובת של חיידקים, גופים לבנים ותאים מתים של העור. האזור סביב זקיקי החלב והשיער הוא המיקום האופייני של פצעונים.
  • מקולה הם תוצאות של אקנה, הם נראים ככתמים אדומים. מקולה שטוחה, זהו כתם אדום, מוגבה במקצת על פני העור. כמה מקולות ביחד גורמות לפניו של אדם להיראות כאילו הן דלקתיות.
  • נודולים הם נגעים מוצקים. הם בדרך כלל כואבים יותר מאשר סוגי אקנה אחרים. סוג זה של אקנה נכנס עמוק לתוך העור ומתחתיו, ובסופו של דבר הם הורסים את הרקמות. הסרת הגושים גורמת לכאבים עזים ולאחריה נותרות צלקות. סוג זה של אקנה קשה מאוד לריפוי, והדרך היחידה לטיפול באקנה היא איזוטרטינואין.
  • ציסטות דומות במובן מסוים לפסטולות. הם נוצרים ככמוסות, ובתוכם יש מוגלה, שהיא נוזלית או חצי נוזלית. אבל יש להם גודל גדול יותר בהשוואה לפסטולות וייתכן שיש בהם זיהום. ציסטות חודרות לעור עמוק יותר ולאחר הטיפול, נותרו צלקות אקנה. מכל סוגי האקנה מדובר באקנה נודולוציסטי, שהוא החמור ביותר. בקושי ניתן לטפל בהם ורק איזוטרטינואין עשוי לעזור. איזוטרטינואין הוא חומר המתקבל מויטמין A.

מי מקבל אקנה?

המצב בפועל הוא שבערך לכולם ברחבי העולם יש אקנה. הבעיות מתחילות כשמגיע גיל ההתבגרות. זה בערך 12 שנים, וזה בגלל ההורמונים. זה יכול לקרות גם עם זכרים וגם עם נקבות. זה לא תלוי במוצא ובמשפחה שלך. קשה מאוד למצוא מישהו שברח מהפצעונים במשך כל החיים. בכל מקרה משהו יגרום לאיזון מצב של הציר ההורמונלי שלך.

טיפול רציני באקנה רפואי נחוץ ביותר מ-40 אחוזים מכל מקרי האקנה. בדרך כלל אפשר בהחלט להימנע מטיפול רציני, אם כי אי אפשר להימנע מביקור אצל רופא. אבל הרפואה כיום מעניקה לך מבחר רחב של מוצרי אקנה, שתוכל להשיג ללא כל מרשם. הם נותנים לך הזדמנות להתגבר על האקנה שלך.

אבל לא תמיד אנשים יכולים להיפטר מאקנה כל כך מהר וללא קשיים. אקנה היא אחת הבעיות העיקריות של המראה מגיל שתים עשרה עד עשרים ושלוש שנים. יש אנשים שסובלים מצורות רציניות של זה, והאחרים מתמודדים עם הבעיה הזו בדיוק כמו מבוגרים. באופן כללי, זו בעיה של גברים. הם עומדים בזה בגלל רמה גבוהה יותר של אנדרוגנים בהשוואה לנשים. אבל אקנה של נשים תלויה במחזור הפוריות שלהן ובשינויים שהיא גורמת.

בדרך כלל אנשים מטפלים באקנה בפנים. אבל פצעונים יכולים גם להפריע לאדם המופיע על הגב, הישבן, הזרועות או החזה.

מאבק באקנה עולה הרבה. היחס החברתי לבעיה זו הוא מהסוג שגורם לאנשים לקנות הרבה מוצרי אקנה בבתי מרקחת או בבתי מרקחת. זו הסיבה לפופולריות של מוצרי אקנה בכל רחבי העולם.

סיבות שורש לאקנה

אקנה לא נעים להתמודדות בכל מקרה. כמו כן לא נעים ללמוד אקנה. אבל צריך להבין שצריך לחקור כל תופעה לא נעימה כדי להצליח לחסל אותה אחת ולתמיד. אנשים כן חוקרים מחלות וטפילים שונים, כי הם להוטים לדעת, מה לעשות כדי להסיר אותם מחיי האנושות.

ובכן, חיסול "פעם ולתמיד" אינו המקרה עם אקנה. גורמי השורש לאקנה יכולים להיות מגוונים מאוד ולעיתים כמעט בלתי אפשרי להסיר את הסיבות הללו. זה כך במיוחד כשאנחנו מדברים על גורמים פנימיים לאקנה: איך להילחם בדבר שנמצא בך?
סיבות שורש של אקנה אולי במקרים אחרים יש גורמים פנימיים כאלה של כל צרות אחרות אנשים מתחילים לקחת כמה הכנות בתקווה שזה יעשה. אבל בדרך כלל זה לא הגורם לאקנה.

הגורמים השורשיים לאקנה הם שונים ולא כל כך קלים, אפילו ברוב המקרים קשה מאוד להעלים אותם וטוב אם הם לא כל כך חמורים, שתוכל לשאת אותם. אבל בכל מקרה אקנה מציק, מציק וכו' וכו'.

מה אתה מרגיש שיש לך אקנה על הגב? אני חושב שיש לך אי נוחות; אתה מרגיש שמשהו במקום הזה מפריע לך בכל פעם. אתה עלול גם להרגיש כאב, המקום הפגוע עלול לגרד, וראשים לבנים קופצים עלולים ללכלך את הבגדים והתחתונים שלך.

כך גם במקרה של אקנה המופיע על הגב, על הכתפיים, על הישבן, על הרגליים, הזרועות ומקומות אחרים בהם יכולה להופיע אקנה. בנוסף, אם אקנה מופיעה בידיים (ידיים) או בכפות הרגליים (ברגליים), זה עלול להפריע לפעילות שלך באזורים מסוימים. אקנה בגוף במקומות מסוימים לא מאפשר לך ללבוש את השמלה ו/או בגד הים האהובים עליך.

מה אתה מרגיש שיש לך אקנה על הפנים? אני חושב שמלבד ההשפעות שגורמת אקנה בגוף, תרגישי דאגה גדולה ליופייך הפגוע.

אז הסיבות השורשיות של אקנה יכולות להיות ממש שונות, החל מסיבות פנימיות כגון חיידקים, חיזוק ייצור החלב והורמונים ולסיים עם חוסר סדר, אך השפעתם רעה בכל מקרה ומחייבים שימוש במוצרים לטיפול באקנה.

גורמים חיצוניים לאקנה: גורמים סביבתיים

בני אדם הם יצורים פגיעים למדי. הם חשופים להרבה גורמים חיצוניים, שיכולים להיות ממש אכזריים עבורם. ומחלקם אין לאנושות המסכנה שום אמצעי יעיל.

כששומעים מילים כאלה, הוא או היא חושבים תחילה על כמה הרי געש או סופות טורנדו או צונאמי. אבל קורה שבן אדם יכול להיות חסר אונים כשיש לו איזו צרה קטנה יותר, שאינה גורמת להרוגים אבל בכל זאת היא דבר מאוד מאוד לא נעים. אחת הצרות הללו היא אקנה.

אין ספק שאנשים לא תמיד כל כך פגיעים וחסרי אונים נגד אקנה. אבל יש כמהגורמים חיצוניים לאקנה, שממש לא ניתנים למניעה. לפעמים אפילו קשה להימנע מהם. אלה כוללים, קודם כל, את סביבה מזוהמת, הנקראת כאחד הגורמים לאקנה וללא ספק למחלות רבות אחרות.

לעתים קרובות זה נוגע לאנשים שחיים לצד מפעלים תעשייתיים גדולים, המוכרים, כמובן, כמזהמי אוויר ומים ענקיים. למרבה המזל, בשנים האחרונות המצב עם מפעלים אלו השתפר בהיבט הסביבתי - זאת בעיקר בגלל שפותחו והוטמעו ברוב מפעלי התעשייה מערכות עדכניות לניקוי גז, המאפשרות הפחתת אבק, פחמן חד חמצני/דו חמצני ותכולת גופרית. בפליטות של מפעלים אלו.

עם זאת, מובן שמגורים קרוב מדי למתקני ייצור עלולים לגרום נזק רב לטיפוח העור שלך . זה נוגע לא רק לאוויר, אלא גם למים, שבהם אתה יכול לשחות או להתרחץ בזמן שהם עלולים להיות מזוהמים על ידי שפכים תעשייתיים וכימיקלים שונים שלעיתים נשטפים על ידי משקעים וכו' בנהרות ואגמים. מים מזוהמים כאלה גורמים נזק רב לעור ואתם לא צריכים להיות מופתעים אם יש לכם אקנה בחלקים מסוימים של העור לאחר שחייה כזו.

אז אתה צריך להתעדכן ולדעת באילו מאגרי מים לא מומלץ לשחות.

נא אל תעשה נזק לעצמך (כלומר, קטיף וסחיטה של ​​אקנה) ובקר במקומות נקיים מבחינה סביבתית בכל הזדמנות אפשרית.

טיפול באקנה

טיפולי אקנה טבעיים ידועים בבטיחותם וביעילותם. האמצעים הפופולריים והמוכחים ביותר וטיפולי אקנה מפורטים להלן.

  • נסה לא לגעת בפנים שלך. זה די קשה אבל אתה צריך לזכור את זה. לעתים קרובות אנו נוגעים בפנים שלנו תוך כדי חשיבה, קריאה או צחוק. אין לשפשף, לגרד או לגעת בפנים שלך עם הידיים, במיוחד אם הן לא כל כך נקיות. העובדה היא שהרבה חיידקים עלולים להימצא על הידיים שלנו וחיידקים אלו עלולים להחמיר את בעיית האקנה. כמובן שלא קל למלא אחר העצה הזו מכיוון שברוב המקרים אנחנו לא מבינים שאנחנו נוגעים בפנים שלנו כל כך הרבה. פשוט תתרגלו לשלוט במגע יד אל פנים ואל תשכחו לשטוף ידיים מדי פעם.
  • אם האקנה שלך מסווגת כקלה או בינונית, אנו ממליצים להשתמש במוצרי אקנה כגון: משחות עור, קרמים, ג'לים שונים ותמיסות המכילות בנזואיל פרוקסיד, חומצה אזלאית או חומצה סליצילית. חוץ מזה, מוצרים המכילים בנזואיל חמצן עשויים לשמש לאקנה וולגריס הנגרמת על ידי Propionibacterium acnes. כמו כן בנזואיל מי חמצן עוזר להפחית את ייצור שמן העור. בעיות אחרות כולל נקודות שחורות ונקודות לבנים עשויות להיות מטופלות עם שמן סליצילי, גופרית ומקורות משאבים. יתרה מכך, חומצה סליצילית טובה בהפחתת מספר נגעי האקנה על ידי כניסה לבלוטות השמן והפחתת פעילות היתר שלהן.

הליך ניתוחי לייזר לטיפול באקנה

מספר רב של גברים ונשים פונים להליך ניתוחי לייזר לטיפול באקנה. כולם יודעים אילו השלכות מסוכנות עשויות להיות להרדמה. בנוסף, אנשים רבים עשויים לחוות כאבים עזים ולהזדקק לזמן ריפוי ארוך, מה שאומר שהם לא יהיו מעורבים לחלוטין בעבודה ובחיי המשפחה שלהם. המטופלים צריכים לקבל טבליות נוספות כדי להפחית את הכאב והמחיר הופך גדול יותר כמו גם הסיכונים הופכים משמעותיים. הרבה קרמים, קרמים, תרופות וג'לים עם הורמונים או מקור כימי אינם טבעיים מדי. מומלץ מאוד להימנע גם מאסטרטגיות אלו.

אם אתה מעדיף טיפול אורגני באקנה, תכנן ביסודיות בבית או עם הרופא שלך. קודם כל אסור לצפות לתוצאה מיידית כמו במקרה של ניתוח לייזר. אבל עם טיפול טבעי באקנה לא יהיו צלקות, לא יהיו ריפוי כואב וגוזל זמן. לפני בחירת כדורים ספציפיים לטיפול באקנה מצא פורום מתאים עם ביקורות מוצרים (בדיוק כמו פורום טיפול באקנה Clearpores), בדוק והכיר את רשימת מרכיביו. למד את הפרטים על כל רכיב ולמנוע את הסיכוי לאלרגיה. בקש מהרופא שלך המלצה. השלב הבא הוא לדעת על החברה שמייצרת את המוצר. כל יצרן מכובד חייב לתת לך אמצעי זהירות חינוכיים ואת רשימת המרכיבים המלאה.

אקנה הורמונלית

מיליוני נשים יודעות מתי הזמן הזה בחודש מתקרב. שינויים הורמונליים במחצית השנייה של המחזור כוללים נפיחות, התכווצויות, שינויים במצב הרוח ואקנה. לא היה הרבה מחקר בנושא, אבל מומחים מסכימים שאקנה קדם וסתי הוא מצב נפוץ. אושר כי כמעט מחצית מהנשים סובלות מהתפרצות אקנה פתאומית כמעט במשך שבוע לפני המחזור.

טיפול רגיל באקנה כגון רטינואידים מקומיים ואנטיביוטיקה מקומית עשויים שלא לעזור במקרה של אקנה הורמונלי. הרופא שלך יוכל לזהות אם האקנה שלך מושפעת הורמונלית על ידי הרמזים הבאים:

- אקנה אצל מבוגרים, מופיעה בפעם הראשונה או מתמשכת;
- התפרצויות אקנה לפני הווסת;
- מחזור לא סדיר;
- שמנוניות העור שלך חורגת מהנורמות;
- הירסוטיזם (בעיות בצמיחת שיער)
- רמות מוגברות של אנדרוגנים בדם שלך.

למרות שאקנה הורמונלי בדרך כלל מתחיל להפריע לנשים בגילאי 20-25 בערך, מתבגרים ונשים בכירות עלולים להיות רגישים לכך. ונשים מעל גיל 30 הן קבוצת סיכון. האזורים המותקפים לרוב על ידי אקנה הורמונלי הם הפנים התחתונות - קו הלסת והסנטר - כמו גם הגב והחזה, כאשר הפנים עדיין נותרו המקום הפופולרי ביותר של פגמים ונגעים.

איך ומדוע מתחילהאקנה הורמונלית - שהיא מתונה יחסית ככלל ומוגבלת לקומדונים מזדמנים וגושים דלקתיים קטנים -? בגיל תשע או עשר מתחילות בלוטות יותרת הכליה לייצר דיהידרואפיאנדרוסטרון סולפט (DHEAS), אנדרוגן. מספר שנים לאחר מכן, כשהבגרות מתקרבת, בלוטות החלב מגבירות את ייצור החלב, השמן הטבעי של העור. זה קורה כתוצאה מפעילות של הורמונים "גבריים" בגוף האישה, כגון דהידרוטסטוסטרון (DHT) וטסטוסטרון.

גורמים לאקנה הורמונלי

כל אישה נאלצת להתמודד עם כמה דברים כמו נפיחות, התכווצויות, שינויים במצב הרוח ואקנה. זה קורה כל חודש. אקנה נחשבת למושפעת מהורמונים. עם זאת, החוקרים לא קיבלו כל תשובה בנושא הזה בדיוק - עד עכשיו. השבוע האחרון של המחזור מאופיין באקנה הורמונליהתלקחויות ב-50% מהנשים, כך אישר מחקר שנערך לאחרונה.

בהיותו סוג ספציפי של אקנה, סביר להניח שאקנה הורמונלי לא יגיב לטיפולים מסורתיים כמו אנטיביוטיקה מקומית או מערכתית או רטינואידים מקומיים. ישנם מספר רעיונות שעשויים לעזור לך ולרופא שלך למצוא גורמים לאקנה הורמונלי:

- התפרצויות אקנה מקדימות את המחזור החודשי;
- התפרצות אקנה מתרחשת תמיד לפני הווסת
- דיווח על מחזור לא סדיר
- עור פנים שמנוני, מה שלא נפוץ אצלך
- צמיחת שיער מוגזמת, הידועה גם בשם hirsutism
- הרמות של אנדרוגנים מסוימים גדלות

אקנה הורמונלי בדרך כלל מתחיל בסביבות גיל 20-25, אם כי הוא יכול להכות בני נוער וגם נשים בוגרות, מעל גיל 30 (במקרה זה הוא מתמשך ביותר). האזורים המותקפים לרוב על ידי אקנה הם הפנים התחתונות - קו הלסת והסנטר - כמו גם הגב והחזה, כאשר הפנים עדיין נותרו המקום הפופולרי ביותר של פגמים ונגעים. ללא קשר לעובדה שאקנה המושפע הורמונלית היא לעיתים רחוקות חמורה ומתבטאת בדרך כלל כגבשושיות דלקתיות ופפולות קטנות, נשים הסובלות מהמחלה אינן יכולות שלא לתהות: איך היא מתחילה? מהן הסיבות לאקנה הורמונלי?

תחילה מתרחש זמן מה לפני גיל ההתבגרות (קרוב לגיל 9 או 10), האדרנל מתחיל לשחרר הורמון אנדרוגני ספציפי - דיהידרואפיאנדרוסטרון סולפט (DHEAS). אנדרוגנים הם מה שנקרא הורמונים "זכריים", אם כי הם מיוצרים גם על ידי גוף האישה. הורמונים "גבריים" נוספים הם דהידרוטסטוסטרון (DHT) וטסטוסטרון. כולם פועלים כממריצים לבלוטות החלב. התוצאה שלו היא ייצור אינטנסיבי של שומן בעור (סבום), שהוא אחד הגורמים העיקריים לאקנה הורמונלי.

זו הסיבה לאקנה ולעור שמן של מתבגרים. בנים סובלים יותר מהורמונים "גבריים" מכיוון שבאופן טבעי יש להם יותר מהם. קשה מאוד לטפל באקנה אצל מתבגרים, שכן הרמות ההורמונליות שלהם תמיד משתנות. במקרים מסוימים התגובה הראשונה לטיפול החיצוני יכולה להיות טובה, אם הרופאים משתמשים בשיטות כמו רטינואידים ובנזואיל פרוקסיד. במקרים מסוימים יש להשתמש באנטיביוטיקה. עם זאת, לרוב תרופות אלו, אפילו בשילוב עם אנטיביוטיקה דרך הפה, אינן מספקות תרופה ארוכת טווח לטיפול באקנה אצל בני נוער בגלל השינויים ההורמונליים. לעיתים קרובות יש צורך בהתאמות תכופות לקורסי הטיפול.

הרבה נקבות חוות בעיה זו במהלך הבשלות. כמה אחרים עשויים שלא לחוות את זה עד שנות העשרים או השלושים לחייהם, עוברים התפרצויות מתמשכות כמה ימים לפני המחזור החודשי שלהם. זה קורה בגלל שרמת האסטרוגן שלהם היא הגבוהה ביותר באמצע המחזור (בתנאי שאישה לא משתמשת בגלולות הורמונליות למניעת הריון). כאשר אישה מתקרבת למחזור, רמת האסטרוגן יורדת. יש גם הורמון נוסף שיכול לגרום לאקנה הורמונלי. לאחר הביוץ, השחלות מייצרות פרוגסטרון שמוביל את העור לשמנוניות.

רמת ההורמונים היא גם אחד הגורמים לאקנה הורמונלי המתרחש אצל נשים בהריון. בגלל שינויים הורמונליים בשליש השלישי בלוטות החלב מתחילות לייצר הרבה חלב וזו הסיבה להתפרצויות תכופות. גיל המעבר יכול להיות גם ברשימת הגורמים לאקנה הורמונלי. ייצור האסטרוגן פוחת והטסטוסטרון שולט בגוף האישה.

אקנה המתפתחת בזמן הווסת אינה נעלמת ללא עזרה רפואית. כדאי להתייעץ עם רופא העור ולמצוא מוצרי אקנה שיטפלו בכל הגורמים לאקנה הורמונלי.

תרופות מובילות לאקנה

אקנה היא בעיה קשה עבור כמות עצומה של אנשים. ורבים מהם פשוט מאבדים את ליבם כי לעתים קרובות קשה להסתכל סביב ולצייר לעצמו כמה אבני דרך במאבק נגד אקנה, רק בגלל שמוצרים לטיפול באקנה הם מגוונים כמו הגורמים לאקנה. ואפילו כמה תכשירים יכולים להיות באמת שמות כתרופות מובילות לאקנה, זה לא ערובה שהם יהיו יעילים במקרה שלך.

השתמש בבנצ'מרקינג. זה די נפוץ בעסקים ליצור טבלאות השוואה שונות, למשל, כאשר מתקיים מכרז ויש לבחור ספק מצליח. במקרים כאלה טבלאות השוואה (לעתים קרובות עם מערכת של ציונים) עוזרות לחברה להצדיק את בחירתה וללכת על האופציה התחרותית ביותר.

אותו דבר אתה יכול לעשות עם הבעיה הקשורה לאקנה שלך. צור טבלת השוואה של תרופות האקנה המובילות, בו תוכל להזכיר מאפיינים בולטים שיעזרו לך להכיר את היתרונות והחסרונות החשובים ביותר של מוצרים שונים וכמובן להגיע ליעד הסופי - למצוא התרופה המובילה לאקנה, ואשר ניתן למצוא בקלות בפורומים של סקירת מוצרי אקנה.

זה יכול להיות למשל. בטיחות, מוניטין של המוצר וכו'. בתרשים תוכל לפתח מערכת של ציונים עם המשקל של כל תכונה/אינדיקטור, וסך הציונים ייתן לך מושג מהי התרופה המובילה לאקנה .

ברשימת התכונות שלך תוכל לכלול גם תכונה כמו מורכבות הפעולה. מוצרים מורכבים הם, ככלל, טובים יותר מאלה בפעולה אחת. לדוגמה, תכשירים מורכבים כאלה יכולים להיות מורכבים מגלולות וג'ל בחבילה אחת.

זוהי האפשרות הטובה ביותר מכיוון שהיא יכולה לסייע בסילוק גורמים פנימיים לאקנה, למשל, רמה לא מתאימה של הורמונים (באמצעות כדורים) והן חיצוניות - הגברת ייצור החלב, חסימת נקבוביות העור (באמצעות ג'ל). אין ספק שזה ייתן יותר אפקט אם אתה באמת רוצה להיפטר מאקנה. אז הקצה משקל גבוה (עדיפות) לתכונה זו בתרשים ההשוואה המובילים לתרופות לאקנה.

שטיפת גוף אקנה טבעית

למעשה, לא כל כך הרבה הכנות יכולות להתמודד על הזכות להיות זהה. אבל כולם מבינים ששטיפת גוף אקנה טבעיתהיא מוצא טוב אם אתם סובלים ממחלה לא קטלנית אבל עדיין מאוד לא נעימה וגורמת לצרות. הטיעון החזק ביותר הוא שלתכשירים טבעיים תמיד יש פחות תופעות לוואי מאשר לא טבעיות.

אם אתה לא מאמין שאתה יכול לקרוא כל מדריך לשטיפת גוף אקנה שנוצרה כימית ותבין. תופעות הלוואי הן רק מגוונות. טיפול באקנה בגוף הוא לא דבר כל כך קל, וזה לא כל כך בטוח גם כשאתה נוטל תכשירים כאלה.

לחשוב על הבריאות שלך זה דבר טוב, וזה טוב ללא עוררין כשאתה חושב לא רק על הרגע הנוכחי במצב הבריאות שלך, אלא גם על ההשלכות של הטיפול, אותו אתה מחיל על כל מחלה שאתה חולה בה.

אז באיזו תרופה אפשר להשתמש ולחשוב שהיא באמת מתאימה לשטיפת גוף טבעית באקנה? אלו צמחי מרפא שונים, תכשירים המבוססים על מינרלים וויטמינים. אבל יש גם כמה מוצרים בשימוש נרחב שאינם טבעיים ועלולים לגרום לתופעות לוואי מסוימות.

הראשון הוא benzoyl peroxide. זהו מוצר ידוע למדי לטיפול באקנה ובעל פעולה קלה יחסית, ולכן מומלץ להשתמש בו במקרים לא קשים במיוחד, כאמצעי כללי למלחמה באקנה. אבל למרות העובדה הזו בנזואיל חמצן וגרסאותיו שעברו שינוי כימי הוא עניין שמייבש את העור כך שיכולות להיגרם ממנו כמה תופעות לוואי לא רצויות.

רטינואידים הם חומרים יחסית לויטמין A. באופן כללי, אלה הם משהו כמו אנלוגים מלאכותיים של ויטמין זה. כמו ויטמין A יש לצרוך לשיפור העור ולהיפטר מאקנה, שכן רטינואידים מועילים לטיפול חיצוני באקנה. אבל למרות זאת יש להם מקור מלאכותי והם יכולים להשפיע מזיקה על העור, במיוחד אחד מהם שנקרא איזוטרטינואין. לרטינואידים כמו איזוטרטינואין יש רשימה כה ארוכה של תופעות לוואי שזה מפחיד יותר מהאקנה עצמו.

כיצד להשתמש ברטינואידים לאקנה

רטינואידים אינם מזיקים כמו, למשל, תכשירים טבעיים לטיפול באקנה. רטינואידים, למעשה, הם רק חומרים כימיים המשמשים לטיפול באקנה. למרות העובדה שהם יחסית לרטינול (ויטמין A), הם למעשה אינם שימושיים כמו ויטמין זה, ובניגוד לוויטמינים, יש להשתמש בזהירות רבה.

זה נוגע במיוחד לרטינואידים המשמשים דרך הפה, בעיקר בגלל שהם חזקים יותר בפעולתם והם נרשמים במקרים הכבדים ביותר (הרטינואיד הידוע ביותר, המשמש דרך הפה, הוא איזוטרטינואין - אולי החזק ביותר תרופה לטיפול באקנה). הסיבה העיקרית לכך שיש להשתמש ברטינואידים בזהירות רבה היא העובדה שהם אינם טבעיים. טיפול באקנה עם רטינואידים הוא בכל זאת יעיל למדי.

למרות העובדה שחלק מהרטינואידים (רק מבין אלו הנמצאים בשימוש חיצוני - באזורים מסוימים בעור) נמכרים ללא מרשם, לא מומלץ להשתמש בהם ללא התייעצות עם רופא. בעיקרון, אלו הן תרופות מרשם לאקנה. העניין הוא שבגלל חוסר הטבעיות שלהם יש לרטינואידים תופעות לוואי,שעשויות להיות די חמורות במקרים מסוימים.

למד כיצד להשתמש ברטינואידים לאקנה ומצא את האמצעים המומלצים בחום לביצוע לפני הבחירה והשימוש ברטינואידים:

  1. קרא מדריך או הערה, או מידע אחר המצורף לתכשיר ופעל לפי המרשמים המוזכרים במדריך זה;
  2. שאל רופא לגבי שיטת השימוש ומחזוריות השימוש, וכן לגבי אמצעי הזהירות הדרושים בעת נטילת התכשיר;
  3. הקפד על המינון שנקבע בזהירות;
  4. אל תוותר על נטילת התכשיר וכן לא לשנות מינונים ללא התייעצות עם רופא;
  5. לדווח לרופא על כל תופעות לוואי או בעיה בלתי צפויה אחרת, המופיעות במהלך הטיפול.

כיצד להשתמש ברטינואידים לאקנה? אולי השימוש ברטינואידים אינו סוג של מדע גדול, עם זאת, יש להשתמש בהם בזהירותמכיוון שמוצרים אלו אינם בטוחים לחלוטין. אם אתם מחפשים תרופה בטוחה יותר, עדיף לפנות לתרופות טבעיות לאקנה.

מהו איזוטרטינואין?

אז מה הידע שלך על איזוטרטינואין? אולי שמעתם שאיזוטרטינואין הוא אחד מהרטינואידים והוא תרופה מיוצרת סינתטית המשמשת לטיפול באקנה, כמו רטינואידים אחרים. כמו גם שאיזוטרטינואין הוא חומר סינטטי יחסית לרטינול, האחרון מוכר לנו בתור ויטמין A. אבל כמובן שאיזוטרטינואין לא דומה בשני המקרים לוויטמין A בפעולתו או בכל פרמטר אחר הקשור ל באמצעות תכשיר זה. אז מה עוד ידוע על איזוטרטינואין?

האנשים שיודעים הרבה על התרופה הם באופן טבעי בעיקר אלו שעוסקים בטיפול באקנה, כלומר רופאים ומטופליהם. זה לא טוב בכל מקרה להיות האחרון, כי יש גם כמה עובדות ידועות על איזוטרטינואין, שבהחלט לא יוסיפו לך שום ביטחון בעת ​​השימוש בתרופה זו. איזוטרטינואין, וזו הסיבה העיקרית שלפחות אתה צריך להיזהר מהשימוש בו, שלא לומר יותר מכך, שאתה צריך לפחד משימוש באיזוטרטינואין.

ראה, איזוטרטינואין הוא רק אחת התרופות החזקות ביותר אשר מיושמות בכלל לטיפול באקנה. וגם זכור שזה לא מוצר טבעי, אז זה יכול להיות לא תואם את האורגניזם שלך כפי שהוא יכול להיות. אז העוצמה של התרופה הזו כמו גם חוסר הטבעיות שלה שווה לתופעות לוואי חזקות מאוד שנגרמות ממנה. ומכיוון שאיזוטרטינואין הוא המוצר החזק ביותר לטיפול באקנה, יש לו את תופעות הלוואי החמורות ביותר. הריוןהוא התווית הנגד הגדולה ביותר נגד שימוש באיזוטרטינואין - נשים בהריון לעולם לא צריכות להשתמש בתרופה זו, מכיוון שהיא מסוגלת לעשות צרות גדולות עם ילדיהן העתידיים.

מה שאתה יכול לעשות עם זה, זה או לא להשתמש באיזוטרטינואין, או לנסות להימנע משימוש בו מראש. ראה, בגלל כוחו איזוטרטינואין נקבע בדרך כלל רק במקרים קיצוניים. ובדרך כלל לא כל כך קשה להימנע ממקרים כאלה.

טיפולים נגד אקנה

אם אתה רוצה לטפל באקנה ביעילות, תצטרך למצוא את המוצרים הנכונים במחיר מתאים להתמודדות עם הבעיה. לפעמים נראה שקשה למלא אותו במצב הנוכחי של השוק.

למרות שיש מגוון רחב של מוצרי טיפוח טבעיים ללא מרשם וטיפולים נגד אקנה, רובם לא באמת עובדים ואינם מסוגלים לקרב אותך יותר לעור הבריא והבריא שהם מבטיחים. זכור גם שאפילו תוספי מזון אשר לרוב קונים ומשתמשים בצרכנים עלולים לגרום לתופעות לוואי לא רצויות.

אז בחרו בטיפול צמחי יעיל רק לאחר קריאת מספר לא מבוטל של ביקורות בפורומים של אקנה ולכו על מערכת טיפוח העור הכוללת מספר מרכיבים, שכן המשמעות היא שמערכת כזו יכולה לפתור את בעיית האקנה ברמות שונות.

תוכל למצוא עוד טיפים לטיפול נגד אקנה בפורום לטיפול באקנה.

צלקות אקנה

צלקות אקנה הן סימני רקמת הצלקת שהותירו מאחור פצעוני אקנה שלא טופלו או שהפכו דלקתיים. גודל, תדירות וסוג צלקות אקנה תלויים במספר גורמים גנטיים, הספציפיים לכל אדם. אנשים מסוימים נוטים יותר לסבול מצלקות אקנה בשל המורשת וסוג העור שלהם. זו הסיבה שכל מי שרוצה לטפל באקנה צריך לוודא שהנגעים שלו ירפאו כראוי ולתמיד.

לצלקות אקנה קלות ורכות לוקח עד שמונה שבועות להיעלם. אם הטיפולים באקנה לא עובדים, דבר שוב עם הרופא שלך והוא או היא יעזרו לך לבחור טיפול חזק יותר באקנה לצלקות, כמו קרמים לטיפול באקנה. הדבר נעשה על מנת למנוע התפרצויות אקנה וכדי לאפשר קילוף תאי עור סביב צלקות האקנה.

הדרך הטובה ביותר לטפל בצלקות אקנה היא למנוע אקנה באמצעות טיפול באקנה. זה יכול לשים קץ לסיבה הבסיסית לאקנה, לטפל באקנה ולבסוף למנוע צלקות אקנה בכלל.

קיץ לעומת אקנה

קיץ בעיצומו. רוב האנשים מבלים זמן רב בחוץ כדי לפצות על חודשי החורף והאביב האינסופיים. אנחנו מתכננים את החופשות שלנו מבעוד מועד, עושים מסיבות על החוף, יוצאים לטייל בשמש, נהנים מכל יום שמש בשוכחים מהסכנות שאנו חשופים אליהן תוך כדי בילוי בשמש.

זה לא סוד שאנחנו מזיעים יותר כשמזג ​​האוויר חם. הוכח שהזיעה מחמירה את הבעיה באקנה. אנחנו מנגבים את הפנים שלנו לעתים קרובות כשחם, וזו לא בחירה טובה אם יש לך אקנה. הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לשטוף את הזיעה במים חמימים. אנא זכרו לשטוף את הפנים בעדינות. עקב חשיפה לשמש ולרוח העור שלנו הופך יבש מאוד. הוא מתקלף, נקרע ומרגיש הדוק. קשה מאוד לטפל בכל נזק לעור יבש. בנוסף, רוח מוסיפה לסתימת נקבוביות. לכן חשוב לטפל בעור שלך בקיץ עם מוצרים מתאימים לטיפול באקנה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פתיחת סודות הליבידו הנשי: מדריך מקיף לבריאות מינית נשית

נשים רבות חוות בעיות בחיי המין ומחפשות את הפתרונות. הבעיה היא שאתה יכול למצוא בקלות מוצר לשיפור הגבר: מוויאגרה ידועה ועד לכל הכדורים והקרמים הצמחיים האלה. למרות שאפשרויות אלו אכן מגבירות את החשק המיני הנשי, הן מיועדות ומנוסחות לגברים ועלולות לגרום לתופעות לוואי. הסיפור שמאחורי החשק המיני לעתים קרובות בעיות , הקשורות לקיום יחסי מין, מפחידות גברים כי הם לא מכירים כיצד להתמודד איתן וכיצד לתקן את המצב. חברות תרופות שונות מרוויחות באופן בוטה מהרעיון הזה על ידי מתן גלולות לשיפור גברים לגברים שעסוקים במערכות היחסים המיניות שלהם. עם זאת, ניתן לראות תלונות על חשק מיני נמוך גם אצל נשים, במיוחד בשנות ה-40 לחייהן. מצב זה מתבטא ברוב המקרים באיבוד מהיר של עניין ו/או אנרגיה לפני שהנקבות מגיעות אי פעם לאורגזמה. בעיה זו מטרידה נשים וצומחת לגורם המאיים על ההרמוניה של מערכות יחסים. לעתים קרובות מאוד קיומה של אישה סטנדרטית מלא ב בעיות רבות, אשר עשויות להיות הגורם להן במציאות חברתית, חוויות רגשיות ובריאות גופנית. לנשים יש לא מעט בעיות רגשיות וחברתיות עם משפחותיהן הנוגעות לחובותיהן. לנשים יש הרבה משי

ליבידו נשי נמוך: הבנה והתגברות על הפרעות בתפקוד המיני הנשי

במהלך שנים רבות קיבלו גברים הזדמנויות רבות לפתור את הבעיות בהן נתקלו באינטימיות. הירידה בחשק המיני יכולה להיות דוגמה לבעיה שהם עלולים להתמודד איתם. נשים סובלות לעיתים קרובות מאותן בעיות, אך מקרים אלו אינם נדונים בגלוי ונראה כי אינם קיימים. זה לא כך. הם קיימים למרות העובדה שלא מדברים עליהם. נשים גם נוטות לפתח הפרעות בתפקוד המיני, זה נקרא הפרעה בתפקוד המיני של נשים. נערכו מגוון של סקרים ומחקרים ורובם הגיעו למסקנה שבעיות בתפקוד המיני הנשי, בעיות בחשק המיני הנשי , וחוסר שביעות רצון מתמשך הורסים בהדרגה את כל חיי המין וזה מביא למכשולים רציניים ביחסים בין גבר לאישה. זה יכול אפילו לגרום לסיום הקשר. אז ההשלכות השליליות יכולות להיות מאוד חמורות והרסניות. כשגילו את הסיבות לתפקוד המיני הנשי, כולם הסכימו שמקרה זה דורש התייחסות מיידית ויש להתייחס אליו בזהירות מיוחדת. כל כך הרבה עומד על כף המאזניים ולכן יש צורך בטיפול לשיפור הנשי. קשיים עם ירידה בחשק המיני קשיים עם ירידה בחשק המיני , יובש באיברי המין, חוסר גמישות כמו גם ירידה בגירוי המיני עלולים להיגרם מהרבה דברים מלידה ועד תרופות רגילות להצטנ

מה זה אקנה? סקירה מקיפה של אקנה, פצעונים ונקודות שחורות: תסמינים, גורמים, אפשרויות טיפול.

עם כל הדיבורים האלה על אקנה, כדאי שננסה להגדיר קצת את המצב. אקנה הוא השם הנפוץ לנקבוביות שנסתמות על ידי סבום (הידוע גם כראשים לבנים ונקודות שחורות), פצעונים, גושים או ציסטות שיכולים להופיע על הפנים, הצוואר, הכתפיים, החזה, הגב, הזרועות העליונות והרגליים העליונות. רוב בני הנוער וחלק ניכר מהמבוגרים סובלים מאקנה לפרקי זמן ממושכים יותר או פחות. המצב אינו מוגבל לכל קבוצת גיל, גזע או מין. זה משפיע על מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם. הבעיות הגדולות ביותר עם אקנה הן המראה הלא נעים של פצעונים והצלקות שהם עלולים להשאיר מאחור. סוגי אקנה למרות ש פצעונים הם ללא ספק הצורה הנפוצה ביותר של אקנה וזו שרוב האנשים צפויים להיתקל בה או לסבול ממנה, כדאי שתדעו שיש גם צורות אחרות. הצורה הפשוטה ביותר היא אקנה וולגריס, הכוללת רק קומדונים, הנגעים הפשוטים ביותר. נגעים הם כתמי עור קטנים המושפעים מאקנה, אם כי המונח "נגע" אינו מוגבל לשינויים שנוצרים על ידי אקנה ברקמות העור. נגעי אקנה הם הצורה החיצונית של קומדונים, זקיקי החלב סתומים על ידי עודף חלב. קומדונים ידועים כנקודות שחורות ולבנים, תלוי אם הנק