דילוג לתוכן הראשי

מה זה אקנה? סקירה מקיפה של אקנה, פצעונים ונקודות שחורות: תסמינים, גורמים, אפשרויות טיפול.

עם כל הדיבורים האלה על אקנה, כדאי שננסה להגדיר קצת את המצב. אקנה הוא השם הנפוץ לנקבוביות שנסתמות על ידי סבום (הידוע גם כראשים לבנים ונקודות שחורות), פצעונים, גושים או ציסטות שיכולים להופיע על הפנים, הצוואר, הכתפיים, החזה, הגב, הזרועות העליונות והרגליים העליונות.

רוב בני הנוער וחלק ניכר מהמבוגרים סובלים מאקנה לפרקי זמן ממושכים יותר או פחות. המצב אינו מוגבל לכל קבוצת גיל, גזע או מין. זה משפיע על מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם. הבעיות הגדולות ביותר עם אקנה הן המראה הלא נעים של פצעונים והצלקות שהם עלולים להשאיר מאחור.

סוגי אקנה

למרות ש פצעוניםהם ללא ספק הצורה הנפוצה ביותר של אקנה וזו שרוב האנשים צפויים להיתקל בה או לסבול ממנה, כדאי שתדעו שיש גם צורות אחרות. הצורה הפשוטה ביותר היא אקנה וולגריס, הכוללת רק קומדונים, הנגעים הפשוטים ביותר.

נגעים הם כתמי עור קטנים המושפעים מאקנה, אם כי המונח "נגע" אינו מוגבל לשינויים שנוצרים על ידי אקנה ברקמות העור. נגעי אקנה הם הצורה החיצונית של קומדונים, זקיקי החלב סתומים על ידי עודף חלב.

קומדונים ידועים כנקודות שחורות ולבנים, תלוי אם הנקבובית פתוחה או לא. נקודות שחורות הן נקבוביות שהפתחים הנפוחים שלהן נחסמים על ידי תערובת של קרטין ושומם המושחר על פני השטח. Whiteheads הם נקבוביות סגורות מלאות בהפרשה של בלוטת החלב שמתנפחת מתחת לרקמה.

קומנדונים הם המטרה הרגילה לקטיף וסחיטה. עם זאת, פתיחת זקיק בתנאים פחות סטריליים של הבית שלך צפויה לגרום לזיהום קל. נקבובית פתוחה היא נקודת כניסה לכל מיני חיידקים.

Papules - הפפולה היא עלייה קטנה ומוצקה בדרך כלל דלקתית של העור שאינה מכילה מוגלה. פפולות קטנות מאוד יכולות להופיע גם באשכולות, עקב תגובת הרקמה לאקנה.

Pustules - Pustules הם עליות דלקתיות קטנות של העור שמתמלאות במוגלה. המוגלה היא שילוב של חיידקים, תאי דם לבנים ותאי עור מתים. פצעונים נוצרים בדרך כלל סביב זקיקי החלב והשיער.

מקולה - מקולה היא כתם אדום על העור שנותר מאחור על ידי נגע אקנה. המקולות שטוחות, אדומות ובולטות על רקע העור שמסביב. קבוצת מקולות מעניקה לפנים היבט דלקתי.

נודולים – הגוש הוא נגע מוצק, אחד הנגעים הכואבים ביותר שנגרמים על ידי אקנה. גושים נוטים להתרחב לשכבות העמוקות יותר של העור וידועים כמובילים להרס רקמות. הם יכולים להיות מאוד כואב להסרה ולהשאיר צלקות מאחור. אקנה נודולרי היא צורה חמורה של אקנה המטופלת רק באמצעות איזוטרטינונין.

ציסטות – ציסטות הן נגעים בצורת כמוסות ומכילות מוגלה נוזלית או נוזלית למחצה בדומה לזו שנמצאת בפסטולות. עם זאת, ציסטות גדולות מפוסטולות ויכולות להיות נגועים. ציסטות גם נמשכות עמוק יותר לתוך העור ומשאירות רקמת צלקת מאחור. אקנה נודולוציסטי הוא כנראה הסוג הגרוע ביותר של אקנה הידוע לאדם. הוא עמיד לטיפול ומגיב רק לאיזוטרטינואין, החומר המתקבל מויטמין A.

מי חולה באקנה?

תאמינו או לא, כמעט כולם בעולם מקבלים פצעונים. כשהגוף עובר להילוך גבוה יותר והבגרות מתחילה בגיל מתוך 12, ההורמונים מתחילים להשתלט. זה לא משנה אם אתה גבר או אישה. זה לא משנה מאיפה אתה בא ומי היו ההורים שלך. מעולם לא שמעתי על אדם שנשאר ללא פגמים בכל שנות חייו. בין אם זה מזון או זיהום, משהו חייב להפר את האיזון ההורמונלי שלך במוקדם או במאוחר.

יותר מ-40 אחוז מכלל בני הנוער מפתחים מקרים של אקנה חמורים מספיק כדי להצדיק טיפול רפואי. רוב המקרים נפתרים לרוב ללא צורך בטיפולים מהודרים, אם כי נדרשת יותר מנסיעה אחת לרופא. עם זאת, המדע המודרני ייצר מגוון רחב של תרופות לאקנה עם מרשם ותרופות ללא מרשם כדי לעזור לאנשים להתמודד עם האקנה שלהם. ללא כאב מיותר.

עם זאת, לא כל מקרי האקנה ניתנים לטיפול די בקלות. אקנה מגיע והולך מעצמו, בין גיל שתים עשרה לעשרים ושלוש, אבל יש אנשים שמפתחים צורות חמורות של אקנה, בעוד שאחרים מקבלים אקנה בפעם הראשונה כמבוגרים. זה המקרה בעיקר לגברים. בגלל הרמה הגבוהה יותר של אנדרוגנים במערכות שלהם, גברים נוטים הרבה יותר מנשים לסבול מאקנה. אצל נשים, אקנה קשורה למחזור הפוריות שלהן ולשינויים ההורמונליים הכרוכים בכך.

בעוד שרוב מקרי האקנה מוגבלים לעור הפנים, רוב האנשים הסובלים ממצב זה חווים לפחות מדי פעם פצעון שחור או פצעון במורד הזרועות, על הגב, החזה או אפילו על הישבן.

סיבות לאקנה

העובדה היא שאקנה היא תוצאה של פעילות יתר של הורמונים. והסביבה של היום יצרה חוסר איזון הורמונלי כה נורא עד שהגוף שלנו נאבק רק כדי להמשיך לעבוד ביעילות של 100%.

יש לנו אלפי שערות עדינות מאוד על הפנים, החזה והגב העליון. מתחת לעור שלנו, ומחוברים לכל אחד מזקיקי השיער הללו, נמצאות בלוטות חלב, המייצרות חומר שומני בשם חלב. בדרך כלל, חלב הוא דבר טוב מכיוון שהוא מונע מהעור שלנו להתייבש, גורם לעור שלנו לזהור ושומר אותו רך וגמיש גם כן.

אבל אקנה נגרמת מפעילות יתר של בלוטות אלו אשר לאחר מכן מייצרות יותר מדי חלב ומפרישות את החומרים השומניים על העור שלנו.

לאורך זמן, תחילת ההתבגרות והשינויים הטבעיים בגוף המתבגר גורמים לכך שמתרחשים שינויים הורמונליים. נשים גם נתונות באופן קבוע לפעילות הורמונלית מוגברת עד גיל המנופאוזה.

אבל כיום ידוע שלסביבה שלנו הייתה השפעה עצומה עלינו - הגודל, המשקל, דפוסי הגדילה וההזדקנות, הפוריות והבריאות הכללית שלנו מושפעים כולם מכמות הזיהום ואיכות האוויר שאנו נושמים, מכמות של קרני UV מהשמש, לפי האוכל שאנו אוכלים ולפי המים שאנו שותים ורוחצים בהם.

הבשר ומוצרי החלב שאנו אוכלים מכילים סטרואידי גדילה. עקבות חומרי הדברה נמצאים כמעט על כל הפירות והירקות שאנו צורכים. מוצרים כמו חיטה וסוכר מגיעים מגידולים מהונדסים גנטית. המים שלנו מכילים כימיקלים להרוג אורגניזמים מזיקים שעלולים לגרום לנו לחלות.

רמת ההורמונים בגופנו אחראית בעיקר לגרום לבלוטות לייצר עודף שמן. בסופו של דבר, זה משתלב עם נשירה לא אחידה של תאי עור מתים ובסופו של דבר סותם את הנקבוביות שלנו.

כאשר הנקבוביות שלנו נסתמות, זה גורם לנקודות שחורות ולבנים, שיכולים להישאר סתומים בנקבוביות שלנו במשך שנים על גבי שנים. בעיות אקנה חמורות יותר, כמו פצעונים, גושים וציסטות נוצרות כאשר חיידקים הופכים לחלק מהתערובת.

חיידק הנקרא Propionibacterium acnes בדרך כלל חי בצורה בלתי מזיקה על העור שלך, אך כאשר עודף שמן מתחיל לסתום את הנקבוביות, הוא ניזון מהחלב ומייצר כימיקלים ואנזימים הגורמים לתגובה ממערכת החיסון של הגוף. העור הופך דלקתי ואז יכול להוביל להתפרצות של פצעונים, גושים כואבים (מתחת לעור), או ציסטות. גושי אקנה וציסטות עלולים להיקרע, ולהפיץ זיהום לתוך רקמת העור אשר יכול לגרום לאחר מכן להצטלקות עמוקה וקבועה.

אתה לא יכול לשלוט בכל הגורמים הגורמים לאקנה, אבל יש מערכות לטיפול באקנה, שנוסחו במיוחד כדי לשלוט בחיידקים הגורמים לאקנה באופן פנימי וחיצוני.

ההשפעה החברתית של אקנה

ההשפעה החברתית של אקנה היא עצומה. המראה הלא נעים של פצעונים גורם לאנשים רבים לרוץ לקרוב בית מרקחת או בית מרקחת בגלל ההשפעה הנתפסת שיש לאקנה על יחסים חברתיים. מדי שנה, מאות מיליוני דולרים מוציאים מדי שנה ברחבי העולם על מוצרים נגד אקנה על ידי אנשים בחמש יבשות.

אקנה היא אחת הבעיות המטרידות ביותר תנאי זמננו. בעוד שרוב האנשים הסובלים מאקנה אינם חווים אי נוחות פיזית כלשהי, הם מפצים על כך באמצעות צלקות פסיכולוגיות. השפעה זו לא נחקרה לעומק מכיוון שאקנה הוא מצב שכיח ולא מאיים שבא והולך מעצמו וכל השפעות פסיכולוגיות הקשורות אליו לא נתפסו כחשובות במיוחד.

עם זאת, לאקנה יש השפעה חזקה מהחושד על חייהם של אנשים כיום. מחקרים שנערכו על ידי חוקרים הראו שאנשים הסובלים מאקנה מציגים גם:

  • ביטחון עצמי נמוך
  • תסכול
  • תחושות של חוסר התאמה
  • דיכאון
  • סירוב להתרועע
  • דימוי עצמי נמוך

השפעות אלו מופעלות על ידי ההשפעה השלילית שיש לאקנה על המראה והחשש כתוצאה מתגובות שליליות מאחרים. אנשים הסובלים מאקנה יכולים בסופו של דבר לחיות חיים לא מספקים ולהכשל בלימודים, בעבודה ובאינטראקציה חברתית.

אקנה למבוגרים

נקרא לעתים קרובות הצד האפל של אקנה, אקנה למבוגרים הוא אחד מאותם נושאים מביכים בקרב מבוגרים, בעיקר בגלל שרוב האנשים נפטרים ממנו באופן טבעי כשהם מתבגרים. נתונים סטטיסטיים רשמיים מראים כי אקנה משפיע על 25 אחוז מכל הגברים הבוגרים ו-50 אחוז מהנקבות הבוגרות בשלב מסוים בחייהן. זה הופך את זה לבעיה די גדולה, במיוחד בעולם של היום, שבו החיים החברתיים חשובים מאוד והמראה הפיזי משחק תפקיד מכריע בקריירה של כולם. פנים מלאות בכתמים אדומים זה רע מספיק עבור נער, אבל גרוע לאין שיעור עבור מבוגר.

אחד הדברים הראשונים שניתן ללקט מהנתונים הסטטיסטיים הוא העובדה שאקנה היא לא ממש נדירה בקרב מבוגרים. אקנה למבוגרים מתחלק בדרך כלל בין מקרים חמורים של אקנה שמעולם לא חלף והתלקחויות של אקנה רדומה אצל נבדקים בגילאי 30 עד 40. ישנם גם מקרים שבהם אנשים פיתחו אקנה בפעם הראשונה כמבוגרים, אם כי מקרים כאלה נדירים במקצת ומופעל בעיקר על ידי כימיקלים או לחץ פיזי כרוני על העור. הגורמים לאקנה למבוגרים אינם מובנים לחלוטין על ידי המדע. מאמינים כי הורמונים אחראים לחלק מסוים מהמקרים, מה שאומר שחלק מהאנשים הצליחו להכיל את האקנה שלהם בטיפול הורמונלי. בכל מקרה, אקנה למבוגרים מצדיק נסיעה לרופא.

ללא קשר לשורשיו, לאקנה למבוגרים יש את אותו M.O. כמו הצורות הנפוצות. הסבום, חומר שמנוני המופרש מבלוטות החלב המחוברות לזקיקי השיער, מתערבב עם תאי עור מתים וחותם את הזקיק. כך, חיידקים מתחילים לשגשג בסביבה הסגורה והזקיק מתנפח עם תאים לבנים וחיידקים הורגים זה את זה בפנים. גם ניסיונות לפתור את המצב על ידי סחיטת הפצעונים נוטים להחמיר את המצב על ידי חשיפת בשר לא מוגן ליותר חיידקים.

מבוגרים הסובלים מאקנה צריכים להימנע מחומרי ניקוי חזקים המכילים כימיקלים חזקים. נשים צריכות להקפיד גם על האיפור שלהן, בעוד שגברים צריכים לנסות להתגלח מבלי לפגוע בעור שלהם בתהליך. חשיפה לאבק וזיהום היא דבר נוסף שיש להימנע ממנו ויש לשמור על העור נקי ככל האפשר מבלי להגזים.

השפעות מתמשכות של אקנה של נוער

שנות העשרה הן תקופה מאתגרת עבור כל נער. למרות שכל הדאגות של הבגרות עדיין רחוקות לעתיד, בני נוער לא ממש מאושרים. חוסר האכפתיות והבורות של הילדות משאירים מקום למרד ולשאלות על מקומו של האדם תחת השמש. מחפשים את הדרך שלהם בחיים בני נוער מרגישים לעתים קרובות חסרי ביטחון ולא מובנים. למרבה הצער, אם החיפוש אחר מקום בעולם אינו מספיק, בני נוער נאלצים להתמודד גם עם בעיות עור, כמו אקנה. המצב המכוער הזה הוא הקללה של בני נוער רבים בגלל ההשפעות שיש לו ברמה הפסיכולוגית.

לא צריך הרבה כדי לטפח דימוי עצמי שלילי אצל נער. רובם לפחות קצת חסרי ביטחון לגבי המראה החיצוני שלהם בגלל פגמים אמיתיים או דמיוניים שונים. אבל מצב אמיתי שגורם לאי נוחות אמיתית ומסמן פנים צעירות הוא משהו אחר לגמרי. הדימוי העצמי השברירי והכבוד העצמי של בני נוער נלחצים להתמודד עם הלחץ שמפעילים דעות של אחרים וההשוואות עם מודלים לחיקוי שונים שבני נוער מוצאים לעצמם. במקרים קיצוניים, הדימוי העצמי השלילי הופך לשנאה עצמית והמצב המעוות נתפס כמכשיר אכזרי של ענישה עצמית על אי התעלות לסטנדרט כזה או אחר.

צעירים חיים בעולמות קטנים. הורים, חברים והקבוצה האמורפית של חברים חצי מוכרים ללימודים הם גבולות חייהם החברתיים. באופן טבעי, בני נוער נוטים לייחס חשיבות רבה יותר לשבחים או לביקורת שמגיעים מחבריהם או מחבריהם ללימודים, בטענה שהורים אוהבים אותך בכל מקרה ומוטים בצורה קטלנית. אבל, מכיוון שבני נוער יכולים להיות מאוד אכזריים זה לזה, הביקורת על חברים ללימודים היא לעתים קרובות לא נחמדה ונועדה לפגוע. זה מגביר את תחושות החרדה והמתח, וכתוצאה מכך נסיגה מהסביבה החברתית אל עולם פרטי של כאב ובושה.

צעירים מאוד רציניים לגבי מראה חיצוני וביקורת. הם עדיין רחוקים מהגיל שבו בני אדם משלימים עם עצמם ואינם מתעניינים יותר במה שאחרים אומרים או חושבים. להסתיר את הגוף או הפנים ולהתבייש רק בגלל שמישהו אחר אמר שזה מה שצריך לעשות זו טעות וצריך לעזור לבני נוער לראות את זה. ניתן להביס אקנה בהתמדה ועל ידי שימוש במוצרים הנכונים. עם זאת, יש להילחם גם בהשפעות הפסיכולוגיות של אקנה, אחרת הן עלולות לעולם לא להיעלם. הצעיר ששנא את עצמו על כך שיש לו פצעונים על הפנים יהפוך למבוגר ששונא את עצמו על כך שהוא סובל מעודף משקל קטן או שהוא לא מרוויח כל כך הרבה כסף כמו איזה עמית לעבודה.

תחושת אי הנוחות והבושה עם עצמך לא תמיד נעלמת בזמן. לפעמים הוא פשוט מוצא בעיה חדשה שתשמש כמקור הכוח שלו. זוהי ההשפעה המתמשכת של אקנה: דימוי עצמי ירוד, חוסר ביטחון ותחושה של נחיתות בהשוואה לאנשים אחרים. מצבי רוח ודפוסי חשיבה אלה יכולים להרוס את חייו החברתיים של כל אחד ולעתים קרובות הם גם מפריעים להתפתחות מקצועית. למרבה הצער, אקנה הוא לא רק עמוק בעור. זו הסיבה העיקרית שאתה צריך למצוא את טיפול באקנה ברגע שאתה צריך אחד.

 

צלקות אקנה

צלקות אקנה הם הסימנים שהותירו מאחור נגעים לא נרפא או נדלק. גודלם, תדירותם וסוגם תלויים בגורמים גנטיים שונים, המיוחדים לכל אדם. אנשים מסוימים נוטים יותר לראות צלקות נוצרות על עורם, בשל מורשתם וצבע עורם. זו הסיבה שאנשים רבים רוצים לוודא שהנגעים שלהם ירפאו כראוי.

ישנם רק שני סוגים של צלקות אקנה. הצלקת הפשוטה ביותר היא לא יותר מאשר כתם עור הנושא צבע חום, ורוד או סגול, עדות לעובדה שהיה שם פצעון. הסוג השני נקרא צלקת איסוף הקרח והוא חור קטן בעור שבו היה הנגע בעבר. צלקות בדרך כלל נותרות מאחור רק על ידי נגעים דלקתיים, כגון פצעונים, גושים או ציסטות. עם זאת, סחיטת קומדו עלולה לגרום לנגע ​​דלקתי ולצלקת.

צלקות פיגמנטיות הן תוצאה של תהליך הבנייה מחדש של הצבע הטבעי ברקמת הריפוי של העור. ניתן להוריד את ריכוז הפיגמנט בטיפולים מסוגים שונים, כמו קרמים להלבנה, קרמים או ניתוחי לייזר. הבחירה של מוצרים ללא מרשם צריכה להיות תלויה בסוג ובחומרת האקנה שלך. אם אינך בטוח במה לבחור, דבר עם רופא עור.

לצלקות אקנה קלות לוקח עד שישה שבועות להיעלם. אם מוצרי האקנה ללא מרשם לא עובדים, דבר שוב עם הרופא שלך והוא ימליץ לך על טיפול חזק יותר לצלקות, אולי אפילו קרמים על בסיס רטינואידים. זה נעשה כדי למנוע התלקחות אקנה וכדי לקדם את נשירת תאי העור בתוך ומסביב לצלקות.

הרמה הבאה בטיפול בצלקות אקנה היא הקילוף הכימי של העור שלך. חומצה ליקולית, סליצילית או לקטית משמשת כדי לקלף את השכבה העליונה הפגועה של העור ולעורר היווצרות של שכבה חדשה וחלקה יותר. הליך זה יכול להועיל אפילו לאקנה פעיל. פילינג מבוצע לרוב על פני תקופה של שבועות או חודשים ויעילים בעיקר נגד צלקות פיגמנטיות.

הסוג השני של צלקות אקנה מטופל בדרך כלל באמצעות דרמבריזציה או חידוש פני השטח בלייזר. Dermabrasion פירושה שהשכבה העליונה של העור מוסרת בעזרת מברשת חוט סיבובית במהירות גבוהה או אבן מצופה יהלום. הליך זה דורש יותר מפגישה אחת עבור כל צלקת ויש לו את החיסרון של אי הסרת הצלקת כלל. זה פשוט עושה את זה פחות גלוי.

טיפול טוב יותר לצלקות אקנה הוא חידוש פני העור בלייזר. בדומה להשפעה של חשיפה לשמש, הרופאים משתמשים באור המרוכז של קרן הלייזר כדי לשרוף חלק קטן יותר או גדול יותר מהשכבה העליונה של העור. רופאי עור ומנתחים קוסמטיים רבים ממליצים על הליך זה על פני שיחת עור.

הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיית צלקות אקנה היא להשתמש בטיפול באקנה שבאמת יכול לעזור לגוף שלך לשים קץ לגורם הבסיסי לאקנה ופשוט למנוע צלקות בכלל.

וריאציות של אקנה חמורה

צורות חמורות של אקנה משפיעות על מעט אנשים. עם זאת, הם מציבים קושי גדול לאנשים הסובלים. הם מעוותים ביותר ועלולים לגרום להשפעות פסיכולוגיות על הסובל.

אקנה קונגלובטה היא צורה כרונית וחמורה של אקנה וולגריס (אקנה שכיחה). הוא מאופיין בדרך כלל במורסות עמוקות, דלקות חמורות, נזקים חמורים לעור, צלקות, נקודות שחורות בולטים בדרך כלל ונפוצים. זה מופיע לעתים קרובות על הפנים, החזה, הגב, הירכיים, הזרועות העליונות והישבן. זה פוגע בדרך כלל באלה שגילם הוא בין 18-30 שנים.
באקנה קונגלובטה, נוצרים גושים דלקתיים סביב קומדונים מרובים, גדלים בהדרגה עד שהם מתפרקים ומוגלה מוגלה. כיבים עמוקים עשויים להיווצר מתחת לגושים, מה שמוביל לצלקות מסוג קלואיד, וקרום עלול להיווצר מעל גושים בעלי כיבים עמוקים

אקנה קונגלובטה עשויה להיות קודמת על ידי ציסטה אקנה, פפולות או פצעונים שאינם נרפאים, אלא מתדרדרים במהירות. מדי פעם, אקנה קונגלובטה מתלקח באקנה שהיה רדום במשך שנים רבות.

אקנה פולמיננס היא הופעה פתאומית של דלקת הרסנית ביותר, אשר בדרך כלל פוגעת בגברים צעירים. ניכרים תסמינים של נודולוציסטיים חמורים, לעיתים קרובות כיבים, מפרקים כואבים וחום. זה עלול לנבוע מטיפול לא מוצלח באקנה קונגלובטה. זה לא מגיב טוב לאנטיביוטיקה, ולכן בדרך כלל נרשמים אקקטן וסטרואידים דרך הפה. ניתן לתת קורטיקוסטרואידים או תרופות אנטי דלקתיות לא סטרואידיות כדי להפחית את הדלקת. התקפי אקנה פולמינים עלולים לחזור, והמטופל עלול לפתח אקנה הדורש טיפול ממושך באיזוטרטינואין.

פוליקוליטיס גראם-שלילית היא סיבוך של שימוש לרעה וארוך טווח באנטיביוטיקה. חולים עם סוג זה של אקנה מטופלים בדרך כלל באקוטן שכן ידוע כי הוא יעיל נגד חיידקים גרם שליליים. המילה "גרם" מתייחסת לכתם כחול המשמש במעבדות לאיתור אורגניזמים מיקרוסקופיים. חיידקים מסוימים אינם צובעים כחול ונקראים "גרם שלילי".

Pyoderma faciale הוא סוג האקנה הפוגע בנקבות השייכות בעיקר לקבוצות הגיל 20-40. הוא מוגבל לפנים, מופיע לפתע כנגעים ציסטיים עמוקים ושטחיים של הפנים עם "מנהרות" מחוברות בין ציסטות, דלקת אדמדמה של העור ונפיחות קלה (בצקת) של העור, לעתים נדירות נמשכת יותר משנה או כך, ואינו קשור לעור שמן.

טיפים לטיפול בעור לאנשים הסובלים מאקנה

היו עדינים

 הדבר הראשון שצריך לזכור הוא שאתה צריך להיות עדין עם הפנים שלך. אל תשטוף את הפנים שלך במים חמים או קרים. השתמשו במים פושרים ובחומר ניקוי עדין פעמיים ביום ואחרי האימון בחדר הכושר, למקרה שתתאמנו. הימנע מסבון רגיל ומוצרים אחרים שמלאים בכימיקלים קשים. אם אינך מכיר חומרי ניקוי, פנה לרופא לייעוץ.

לשטוף את הפנים בעדינות ולשטוף היטב. רפדו את הפנים יבשות והימנעו מקרצוף. קרצוף יכול לפתוח אלף נגעים בלתי נראים בעור שלך שהם קרקע הגידול המושלמת לחיידקים.

הרחק את הידיים שלך מהעור שלך

למרות שזה נוגד את האינסטינקטים שלך, אתה חייב ללמוד להרחיק את הידיים מפצעונים ונגעים אחרים. סחיטת פצעונים היא רעיון גרוע, אלא אם כן מבוצעת בתנאים סטריליים על ידי רופא.

עבור החבר'ה

אם אתה צריך להתגלח, אז היזהר מאוד לגבי זה. בצע בדיקה על עצמך וראה איזה סוג של סכין גילוח עדיף לך. הייתי אומר שסכיני גילוח חשמליים הם הדבר הנכון להשתמש בו אם אתה סובל מאקנה, אבל כל גבר יודע טוב יותר מה עובד במקרה שלו. לגלח בעדינות ולהימנע מפתיחת נגעים קיימים.

עבור הבנות

מוצרי קוסמטיקה הם אחד השורשים הקטנים של אקנה. אם אתה עובר טיפול באקנה, בחר רק בקוסמטיקה נטולת שמן, אחרת ההשפעה הטובה תתבזבז. כדאי גם להריץ לעצמך בדיקות ולראות אילו מוצרי קוסמטיקה לא סותמים לך את הנקבוביות. היזהרו מתופעות לוואי אם אתם משתמשים במוצרים שעל התוויות שלהם כתוב "נועד לא לסתום נקבוביות".

התרחק מהשמש

כן, שיזוף יראה לך יפה, אבל אתה צריך ללמוד להסתדר בלי לזמן מה. הסיכונים של חשיפה לשמש אינם מקובלים כאשר אתה מבין שהשמש אינה מרפאה אקנה. קרני UV פשוט מייבשות את השכבות החיצוניות של העור שלך וגורמות לו להתקלף. עם זאת, ברגע שאתה רחוק מהשמש, האקנה יחזור. חשיפה ממושכת גם תהפוך אותך למועמד מסוים לסרטן העור.

אקנה היא בעיה גדולה: איך למצוא טיפול באקנה?

אקנה , הידוע לרוב בשם פצעונים, הוא החרפה של כמעט כל פנים והסיוט הגרוע ביותר עבור אלה שאומללים מכדי לסבול. כיצד לרפא את הפצעונים האלה?

זוהי מחלת העור השכיחה ביותר כיום. בארצות הברית לבדה, כמעט 60 מיליון אנשים נגועים באקנה, שם 85 אחוז מבני הנוער סובלים ממנה.

אקנה היא הפרעה הנובעת מפעולה של הורמונים על בלוטות השמן של העור (בלוטות החלב), אשר מובילה לנקבוביות סתומות ולהתפרצויות של נגעים הנקראים בדרך כלל פצעונים או פצעונים. נגעי אקנה מתרחשים בדרך כלל על הפנים, הצוואר, הגב, החזה והכתפיים.

בניגוד לדעה הרווחת, אקנה היא לא רק מחלת נער. זה חרפה חברתית ויכולה להרגיז ולעוות במקרים מסוימים. יש לזה השפעה כלכלית משמעותית, שכן אנשים מוציאים הרבה כסף על טיפולים וטיפולים ללא מרשם ומרשם.

מקרי אקנה משתנים בין קלות לעיוותים חמורים. זה נע בין קומדונים (שחורים וראשים לבנים) ועד גושים וציסטות. להלן מספר מונחי אקנה שיכולים לעזור לך להבין טוב יותר את האקנה.

Comedo או Comedones הם פשוט זקיק שיער סתום ומוגדל. כאשר קומדו פתוח, הוא נקרא בדרך כלל ראש שחור. כאשר הוא סגור או עמוק לתוך העור, זה נקרא בדרך כלל whitehead. הראש הלבן שונה בצבעו מהראש השחור מכיוון שהפתח של זקיק החלב החתום אל פני העור סגור או צר מאוד, בניגוד לפתח הזקיק הנרחב של הראש השחור. אין לסחוט או לקטוף ראשים שחורים או לבנים, אלא אם כן חולצים על ידי רופא עור בתנאים סטריליים. רקמות שנפגעות מעיכה או איסוף עלולות להידבק על ידי סטפילוקוקוס, סטרפטוקוק וחיידקי עור אחרים.

פפולות הן נגעים דלקתיים המופיעים בדרך כלל כגבשושיות קטנות ורודות על העור ויכולות להיות עדינות למגע. קבוצה של פפולות קטנות מאוד ומיקרוקומדונים עשויות להיות כמעט בלתי נראות אך יש להן תחושה של "נייר זכוכית" למגע. פפולה נגרמת על ידי תגובה תאית מקומית לתהליך של אקנה.

Pustules הם papules שבראשם נגעים מלאי מוגלה שעשויים להיות אדומים בבסיסם. לפסטולה שנוצרת מעל זקיק חלב יש בדרך כלל שערה במרכז. פצעונים אקנה המתרפאים מבלי להתקדם לצורה ציסטית בדרך כלל אינם משאירים צלקות.

גושים הם נגעים מוצקים, בצורת כיפה או בצורת לא סדירה. הם מאופיינים בדרך כלל בדלקת, משתרעים לשכבות עמוקות יותר של העור ועלולים לגרום להרס רקמות שגורם להצטלקות. גוש עשוי להיות כואב מאוד. אקנה נודולרי היא צורה חמורה של אקנה שעלולה שלא להגיב לטיפולים אחרים מלבד איזוטרטינואין.

ציסטות יכולות להופיע בדומה לגושים אך מלאות במוגלה, כואבות מאוד ועלולות לגרום להצטלקות. הם מתוארים בדרך כלל כבעלי קוטר של 5 מ"מ או יותר.

נמאס לך להסתכל במראה ולראות את אותם כתמים ופגמים מכוערים? מתעצבנת שאף פעם לא תוכל לצאת ולבלות כי אנשים בוהים כל הזמן? אז זה נשמע שהגיע הזמן שתעשה משהו בנידון. ישנן מספר מערכות אמינות לטיפול באקנה שתוקפות הן את הגורמים והן את ההשפעות של אקנה בכל מקום בגוף.

טיפולי אקנה שונים

אקנה היא הפרעת העור הנפוצה ביותר המוכרת כיום. להלן כמה מטיפולי האקנה השונים שריכזנו רק בשבילך.

שטפו את הפנים פעמיים ביום (שלוש פעמים לכל היותר) עם תכשיר ניקוי עדין ולא מבושם. הימנע משימוש בסבונים מכיוון שהם מכילים כימיקלים קשים ומרכיבים שעלולים להזיק לעור שלך.

הימנע מלגעת בפנים שלך. תפסיק לשים את הידיים ליד הפנים שלך! לעתים קרובות אני אשם בכך שהנחתי את ידי על צד ראשי בזמן הקריאה. גם שפשוף או חיזוק הסנטר היא בעיה שכיחה נוספת בעת חשיבה. הימנע משפשוף, מגע או גירוד בעור שלך עם הידיים. הידיים שלך מכילות הרבה חיידקים שעלולים לגרום להתלקחות אקנה. זה כנראה אחד הדברים שהכי קשה להימנע מהם, מכיוון שחלק גדול מהמגע של היד מול הפנים לאורך היום אנחנו לא מודעים אליו. עשו לכם הרגל להימנע ממגע ידיים והיו מודעים לכך במהלך היום כדי להימנע מחיידקים.
הימנע מהפיתוי לבחור, לדקור ולסחוט את האקנה שלך. זה ישלח את הזיהום עמוק יותר לתוך העור ועלול לגרום לצלקות חמורות.

עבור אקנה קלה עד בינונית, אתה יכול להשתמש במשחות מקומיות ללא מרשם, תמיסות, קרמים או ג'לים המכילים בנזואיל פרוקסיד, חומצה סליצילית או חומצה אזלאית כחלופה לבנזואיל פרוקסיד. בנזואיל מי חמצן הוא הטוב ביותר בהרג P. acnes ועשוי להפחית את ייצור השמן. רסורצינול, חומצה סליצילית וגופרית עוזרים לפרק נקודות שחורות ונקודות לבנים. חומצה סליצילית גם עוזרת לצמצם את נשירת התאים המצפים את הזקיקים של בלוטות השמן.

ניתן למרוח גם תמיסות אנטיביוטיות מקומיות וקרמים.

שמן עץ התה הוא חומר אנטיביוטי ואנטיבקטריאלי טבעי ובעל השפעה מייבשת על העור. הוא שומר על חיידקי P. Acnes יחד עם ירידה בשמנוניות הפנים, מה שהופך את השמן הזה להשקעה משתלמת.

גופרית עוזרת לרפא פגמים קיימים על ידי פתיחת סתימת נקבוביות.

חומצות אלפא או בטא הידרוקסיל (AHA או BHA) פועלות על ידי שמירה על פילינג העור. חומצה גליקולית, הידועה ביותר מבין החבורה היא טיפול אדג'ובנטי שימושי לאקנה קל. חומצה מנדלית, פחות מוכרת, אך כזו המשלבת את התכונות הקרטוליטיות של החומצה הגליקולית, עם תכונות אנטיבקטריאליות טבעיות המסייעות בהפחתת נוכחות P. acnes, עשויה להיחשב לחומצה אלפא הידרוקסיל יעילה יותר בטיפול בפצעי אקנה. זה גם הרבה פחות מגרה מחומצה גליקולית, גורם שעשוי להיות חשוב מאוד לבעלי עור רגיש שאינם מסוגלים להשתמש בחומרים אחרים כגון Retin-A, בנזואיל פרוקסיד, גופרית או חומצה סליצילית. הוא יעיל בטיפול במקרים קלים של אקנה בפני עצמו, וניתן להשתמש בו בהצלחה עם טיפולים אחרים באקנה בינוני.

טיפולים אלו יעילים בדרך כלל לבעיות אקנה קלות עד בינוניות בלבד. היעילות נמשכת בדרך כלל מספר שבועות או כשלושה עד שישה חודשים עד להבחין. במצבי אקנה חמורים וחמורים יותר, אל תהססו להתייעץ עם רופא העור שלכם.

אם אתה מרגיש שיש פתרון טוב יותר לבעיות האקנה שלך, אתה צודק. אתה יכול לנסות את מערכות הטיפול באקנה. כדורי הצמחים הורגים חיידקים, שטיפות הפנים והגוף העמוקות פותחות את הנקבוביות ומנקות, קרם ההגנה משמש כמגן לעור שלך.

כיצד למנוע אקנה 

אף אחד לא רוצה לסבול מאקנה. כל אדם עם אקנה רוצה להיפטר ממנו. כולם רוצים למנוע אקנה. למרבה הצער, לא כולנו יודעים כיצד למנוע אקנה. אין תרופת פלא ש"תחסל את האקנה תוך 3 ימים". אין נס. אבל ישנם מוצרי טיפול שיעזרו לך לטפל באקנה. עם זאת, עליך להיות מודע לכך שאתה יכול למנוע הופעת אקנה.

עובדות אקנה

עובדה מספר אחת. > תעשיית הקוסמטיקה מרוויחה מיליארדי דולרים מהחיפוש הציבורי אחר עור מעולה. הם משתמשים בכסף כדי לפרסם ולהנציח את המוצרים שלהם. אל תלך שולל על ידי ההייפ.

עובדה מספר שתיים. ישנם גורמים רבים התורמים לסתימת הנקבוביות: כמו עור מיובש, ניקוי לא נכון, ייצור יתר של שמן, הצטברות מוגזמת של תאי עור מתים, הורמונים, הזעת יתר, עבודה מלוכלכת. או סביבות משחק, גנטיקה, איפור, אצבעות על הפנים, תגובות אלרגיות, תזונה עשירה בתכולת סוכר ועוד רבים אחרים.

עובדה מספר שלוש. רוב זיהומי העור נובעים מנקבוביות סתומות, כך שהדרך הטובה ביותר לקבל את העור היפה הזה היא לפתוח את הנקבוביות שלך.

כיצד למנוע אקנה

1. הימנע ממוצרים המבוססים על שמן כגון קרמי פנים, כביסה וקוסמטיקה. חפש מוצרים שהם "לא קומדוגניים", זה אומר שזה לא יסתום לך את הנקבוביות.

2. אל תחבוש סרט צמוד, כובע בייסבול ו/או קסדה כשאתה מתאמן או עושה ספורט, וודא שאתה מכבס את הדברים ספוגי הזיעה בכל פעם שאתה חובש אותם.

3. שמור על לחות העור ולח, כדי שהתאים שלך יוכלו לתפקד כראוי. העניקי לחות לפנים שלך עם קרמי לחות עדינים ולא קומדוגניים כדי לשמור על לחות. לחות היא הכרח. שוב, המוצר עם הכמות הנמוכה ביותר של תוספים כימיים הוא הטוב ביותר. השתמש תמיד בקרם לחות קל על הפנים שלך לאחר הניקוי.

4. נקה את הנקבוביות שלך עם טונר נטול אלכוהול או מרכך עור על צמר גפן. אל תנסה לשפשף בחוזקה אחרת תפשיט ותפגע בעור שלך. גם לאחר שטיפת הפנים שלך, אם לא תסיר את שאריות חומר הניקוי ושאריות הפסולת שהשתחררו, אתה רק הולך להטמיע את הפסולת הזו עמוק יותר לתוך הנקבוביות תוך כדי שכבת סרומים וחומרי לחות מעל. הדרך הטובה ביותר לבצע את ניקוי הנקבוביות העמוק הזה היא עם טונר נטול אלכוהול או מרכך עור על צמר גפן. אין צורך להזיק לעור שלך על ידי קרצוף נמרץ או חומצות קשות, פשוט נגב עם טונר כדורי צמר גפן לחים עד שהצמר גפן האחרון יוצא לבן לגמרי.

5. עפיצות, חומצה סליצילית, חומצות רטינואיות וחומצות גליקוליות פועלות כולם למניעת סתימת נקבוביות. היו מודעים לכמה מרכיבים פעילים כמו בנזואיל פרוקסיד, מרכיבים אלו עלולים לגרום לתופעות לוואי גדולות.
אז הנה, אלה הם צעדים קלים במיוחד כדי למנוע או להפחית את הבעיה שלך, התחל היום. יופי מתחיל בעור שלך.

אלו 5 טיפים חשובים. יש עוד יותר ואל תשכחו לקחת בחשבון את המוצרים לטיפול באקנה.

טיפולי אקנה בצמחי מרפא

ישנם כמה מוצרים צמחיים לטיפול באקנה שיכולים לעזור לך לשמור על עור בריא. בואו נסתכל על המרכיבים שלהם.

 

שן הארי (שורש)

 

צמח עשבוני נפוץ כמו שן הארי ממשפחת חמניות או אסטרציאה ידוע בתכונות של ניקוי רעלים. לכן הוא עובד בצורה מושלמת כאשר מטפלים בפגמי עור בעזרתו.

 

המכנס הרגיל הזה בחצרות שלנו מכיל הרבה חומרים שימושיים לגופנו: כולין, תרכובות מרירות, אינולין, סידן, חומצה סיליקית, נתרן, גופרית ואשלגן שגם הם מרוכזים מאוד בעלים הטריים.

סגול קונפלור (אבקה)

 

אכינצאה מגרה את המערכת החיסונית מכיוון שהיא תורמת לייצור תאי דם לבנים מוגדרים. זה גם הופך את דפנות התא לחזקים יותר ולכן האדם חשוף פחות לסיכון הנגרם על ידי וירוסים וחיידקים. הם אינם מסוגלים לפרוץ את הקירות המוגנים היטב. כך תוכל לדאוג לעור שלך ולשמור על מצבי דלקת. הצמח גדל כפרח בר בקנדה ובארה"ב. כיום ניתן למצוא אותו גם באירופה ובאסיה וכן צמח תרבותי.

 

צמח זה טוב גם להצטננות ושפעת בשל תכונותיו המחזקות את מערכת החיסון. יש ליטול אותו דרך הפה. כאשר הוא מיושם באופן מקומי, הוא מטפל במצבי עור כאלה ובאקזמה, פסוריאזיס ועקיצות חרקים. בשל תכונותיו האנטי-מיקרוביאליות, Coneflower יכול לעכב חיידקים ולהאט את היווצרות המוגלה.

ברדוק (שורש)

 

ברדוק גדל כמעט בכל מקום: בצפון ארה"ב, אסיה ואירופה. במשך עידנים שימשו העלים והשורשים שלו לטיפול כמעט בכל מחלות העור והמחלות כמו אקנה, אקזמה, סרטן העור ואחרות. ברדוק עוזר להחזיר את חלקות העור ויש לו אפקט אנטיביוטי קל.

מעגן צהוב (שורש)

 

צמח פורח רב שנתי זה ידוע כטונר שיטתי כללי. העלים שלו מהווים מקור מצוין לויטמין A, חלבון, ברזל ואשלגן. זה משולב בדרך כלל עם sarsaparilla במשחות, קרמים ומרתח נגד הפרעות עור כרוניות, למשל, פסוריאזיס, אקזמה, פריחות בעור. השילוב של שני הצמחים הללו יעיל בשל השילוב של טאנין עפיצות ואנתרקינונים מטהרים בעלי תכונות אנטי-מיקרוביאליות פעילות.

Cayenne (40 HU)

 

בטעם החריף והחריף של קאיין פלפל אדום יש רכיב המכונה קפסאיצין, אשר בשימוש מקומי על אזור העור עשוי להפחית כאב וגירוי. תכונה מרגיעה דומה זו יכולה לסייע בהעלמת גירוד וגירוי הנגרמים על ידי פסוריאזיס בעור. פלפל קאיין פועל כחומר נשא שעשוי להפעיל ולסייע לפעילות של חלק מהאלמנטים האחרים לבלוטות שמן העור ולנקבוביות העור.

תלתן אדום (פריחה)

 

תלתן אדום ידוע כעשיר בויטמינים חיוניים לעור כגון ויטמין A וויטמין B-קומפלקס. הוא משמש להסרת רעלים מהדם. בימי קדם, פרחים טריים נקצצו ומורחים ישירות על העור על מנת לטפל בעקיצות חרקים של דלקות. כיום, תמצית תלתן אדום היא אחד המרכיבים של קרמים וקרמים נגד מצבי עור כמו פסוריאזיס.

שורש ליקריץ

עשב פרח מתוק זה שימש במשך מאות שנים באיורוודה וברפואה הסינית המסורתית. נבלע בכמויות מתאימות זה יכול להפחית דלקות עור ואדמומיות, לטפל בדרמטיטיס ובכמה זיהומים. ליקוריץ משמש גם כמבהיר עור וכמרכך בתכשירי ניקוי וקרמים.

אנחנו לא ממליצים להכין תערובת כזו על שולחן המטבח שלך. זכרו לגבי הצמחים היעילים הללו כאשר אתם רוכשים מוצרים לטיפול באקנה. עם מרכיבים כאלה תוכל לקבל את האפקט הרצוי.

כיצד למצוא את הפתרון הטוב ביותר לטיפול באקנה?

כאשר אתה בוחר פתרון לטיפול באקנה, אתה רוצה שזה יעבוד ואתה רוצה שזה יהיה במחיר סביר. אתה עלול להיות מתוסכל בעת בחירת המוצרים הטובים ביותר למלחמה באקנה בגלל השפע שלהם בשוק כיום.

יש טיפים מדהימים שיכולים להפוך את בחירת המוצר הנכון עבורך להרבה יותר קלה.

1. הנחיות המומלצות על ידי ה-FDA

ישנן כמה המלצות לבחירת טיפולי אנטי אקנה מבוסס צמחים. הכללים החדשים של מנהל המזון והתרופות, למשל, מבטיחים שהתרופות האורגניות או הצמחיות:

• יש לקחת בחשבון את כל תקני הבטיחות

• נקיים מכל מרכיב מזיק, מזהמים או זיהומים

• יש לסמן את המוצר כראוי בהתאם להנחיות שנקבעו בתקנים.

כפי שאתה רואה, מומלץ להשתמש באותן הנחיות המומלצות על ידי ה-FDA בעת בחירת קרם, קרם, שמן או מוצר דומה אחר נגד אקנה.

2. האם זה נבדק קלינית?

אנו חיים בעידן של רפואה מבוססת ראיות וצריכים לבסס את שיקול הדעת שלנו על עדויות אמיתיות ועובדות וראיות טהורות, ולא רק טענות חשופות. לכן, בחר עזר טוב, מרובה רכיבים לאקנה, שיש בו מרכיבים שנבדקו קלינית על פי זמן וניסיון וזכו לתמיכה של אנשי מקצוע ורופאים מוסמכים לשימוש יומיומי.

3. האם זה לגמרי תואם?

תוספים איכותיים מיוצרים בהתאם לנוסחאות, אשר ממזערות את הסיכונים לתופעות לוואי אפשריות עבור רוב הקונים. מי שמחפש את מערכת טיפוח העור היעילה, צריך למצוא את זו שטובה לאנשים בכל גיל ומין. בקר בפורום לטיפול באקנה ועיין בסקירות. יש לדרג את המוצר שלך כמספק תוצאות מהירות וטובות באותה מידה בקרב מבוגרים צעירים כמו גם אצל נשים וגברים בגיל העמידה וקשישים.

4. האם זה נטול סיכון?

לחלק מהתוכניות נגד אקנה יש תופעות לוואי בדיוק כמו תרופות מסורתיות. לכן, בבחירת המוצר שלך בדוק אם תוסף טיפוח העור הזה נקי מכל השפעות לא רצויות על הגוף שלך.

הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא ללמוד היטב את כל הפורומים של אקנה שתוכל למצוא ולראות אם למוצר שבו אתה רוצה להשתמש יש אישור של איזו סמכות בינלאומית ידועה בתחום הבריאות. לסיכום, שימו לב לדעת הרוב כי היא תהיה הנכונה. אתה עשוי למצוא את המוצר הטוב ביותר עבור העור שלך אם אתה לוקח בחשבון גורם זה.

5. השוו ובדקו האם המוצר משתלם וחסכוני

מוצר טיפוח לעור לחולי אקנה לא יכול להיקרא הטוב ביותר אלא אם כן הוא סביר. לפיכך, מוצר שנותן לך יותר בפחות יהיה הבחירה הטובה ביותר.

אם תלך לבית המרקחת תראה בו מוצרים רבים מסוגים שונים. כולם מכוונים להילחם באקנה. תוכלו לראות קרמים, קרמים לטיפוח העור, תוספי מזון, קרמים, שמנים כדי למנוע את הבעיה. יש הרבה מותגים שמייצרים מוצרים טבעיים, אבל לא כולם עובדים כמו שצריך כדי לייצר תוצאה טובה. אפילו אותם מוצרים שנמצאים בשימוש תכוף עלולים להוביל לתופעות לא רצויות.

העיקר להתייחס לביקורות של אנשים אחרים שמנסים לטפל במצבים שלהם עם מוצר זה או אחר ולאחר מכן לשתף את הרשמים, ליידע משתמשים אחרים אם המוצר היה מועיל.

כדורים לטיפול באקנה ללא ניתוח 

גברים ונשים מנסים לעתים קרובות לטפל באקנה ולשפר את המראה שלהם, קחו בחשבון טכניקות כימיות שעלולות להיות להן השפעות די שליליות, אפילו מסכנות חיים עד להסתיים בהפרעה כירורגית. אבל עכשיו אנשים רבים מבינים שהדרך הבטוחה ביותר להשיג את התוצאה הרצויה היא לקחת תרופות ממקור טבעי.

כל הגוף שלך יהיה בריא כאשר משתמשים בתרופות צמחיות. אתה יכול להפחית את הכאב ולמנוע בעיות בריאות אם תבחר במוצרים טבעיים. הפוך את המצב הגופני שלך לעדיפות ראשונה. גלולות טבעיות לטיפול באקנה מביאות לתוצאות מבריקות והן בטוחות לחלוטין. אם תחליט לקחת כדורים לטיפול באקנה ממקור טבעי, תוכל להבחין בתוצאות בקרוב מאוד. לא תסבול מסיבוכים כלשהם, שכן גלולות אלו אינן כוללות מרכיבים לא טבעיים וחומרים משמרים. לאחר מספר ימים בלבד של נטילת התוספים יהיה לך עור צלול על הפנים, גם האקנה בגוף שלך ייעלם. תוכל להיפטר מסימני הזדקנות כמו קמטים או סימני מתיחה.

גלולות לטיפול באקנה מכילות צמח מרפא בשם "ליקסיר הנעורים". על פי האגדה הצמח שימש בעבר לטיפול בכל מצבי העור. העשב אינו גדל באופן נרחב והוא פורח רק פעמיים בשנה. לכן, זה לוקח זמן ומאמץ כדי לחלץ חומרים שימושיים. על פי המחקר, צמחי מרפא אלו כוללים מרכיבים ביולוגיים שהופכים את העור שלך לנקי. כדורים לטיפול באקנה יכולים לתת לך את מה שאתה צריך ותחזק את הביטחון העצמי שלך.

כדורים לטיפול באקנה עשויים לבוא עם ויטמין E, שהוא נוגד חמצון טוב וקרם לחות גם כן . עור פנים צלול יגרום לך להרגיש צעיר, ויתרום לשיפור הביטחון העצמי - כל זאת ללא תופעות לוואי אפשריות!

מוצרים טבעיים לטיפול באקנה

אז, אתה כבר בוגר עם האמצעים למאבק שלך וכבר בחרת את הדרך שלך שתרצה אל תתחרט לאקנה ואתה הולך להרוס כל אקנה המופיע על העור שלך, על הכתפיים או הרגליים או הידיים או בכל מקום. אבל השאלה פתוחה בעצם האמצעים שבהם תשתמש במאבקך. כן, המקרה הנדון נוגע לטיפול טבעי באקנה.

יש הרבה גורמים לאקנה. הסיבות הללו הן פשוט מגוונות, אז קורה שאתה פשוט לא יודע מאיפה הגיעו הכתמים המגעילים האלה. אקנה יכולה להיגרם על ידי הורמונים או סביבה לא בריאה - נראה שהוא פשוט מופיע משום מקום! אבל הסיבה בהחלט קיימת תמיד.

מגוון כה גדול של סיבות מעורר מגוון גדול של אפשרויות טיפול טבעיות באקנה. בדרך כלל הם מוכחים עם מבחנים או עם יישומים מעשיים רחבים, אך עם זאת אינך יכול לחזות אם כל אחד מהם יעזור באמת במקרה שלך. אבל תן לבחירה מגוונת כזו נותנת חופש למעשיך. ישנם סוגי מוצרים רבים ולכל אחד מהם פעולה שונה.

מה שבאמת חשוב בבחירת התכשיר נגד אקנה הוא לקרוא את הביקורות. כמובן שזה המצב לא רק בהכנה נגד אקנה. ביקורות על מוצרים נכתבות לא בשביל הכיף. על מה כדאי לשים לב בקריאת ביקורות על טיפול טבעי באקנה? לעתים קרובות מאוד נכתב שהמוצרים מומלצים רק על פי אישורי רופא. במקרה זה, אין ספק שעדיף להתייעץ עם מומחה טוב לפני השימוש בתכשירים כאלה.

סקירת מוצר יכולה גם לתת לך מידע קצר לגבי מוניטין המוצר. נסה להוציא כל מידע על הפניות של החברה המייצרת את המוצר הזה.

מה שאתה גם צריך להתייחס הוא אחריות להחזר הכסף. זה גם החלק של מוניטין, בטיחות המוצר וגורם מרכזי כדבר אחד - אם ישולם לך בחזרה במקרה של כשל בתכשיר כדי להביס את האקנה שלך, לפחות לא תפסיד כסף. למרבה הצער, הזמן האבוד כבר מובטח.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פתיחת סודות הליבידו הנשי: מדריך מקיף לבריאות מינית נשית

נשים רבות חוות בעיות בחיי המין ומחפשות את הפתרונות. הבעיה היא שאתה יכול למצוא בקלות מוצר לשיפור הגבר: מוויאגרה ידועה ועד לכל הכדורים והקרמים הצמחיים האלה. למרות שאפשרויות אלו אכן מגבירות את החשק המיני הנשי, הן מיועדות ומנוסחות לגברים ועלולות לגרום לתופעות לוואי. הסיפור שמאחורי החשק המיני לעתים קרובות בעיות , הקשורות לקיום יחסי מין, מפחידות גברים כי הם לא מכירים כיצד להתמודד איתן וכיצד לתקן את המצב. חברות תרופות שונות מרוויחות באופן בוטה מהרעיון הזה על ידי מתן גלולות לשיפור גברים לגברים שעסוקים במערכות היחסים המיניות שלהם. עם זאת, ניתן לראות תלונות על חשק מיני נמוך גם אצל נשים, במיוחד בשנות ה-40 לחייהן. מצב זה מתבטא ברוב המקרים באיבוד מהיר של עניין ו/או אנרגיה לפני שהנקבות מגיעות אי פעם לאורגזמה. בעיה זו מטרידה נשים וצומחת לגורם המאיים על ההרמוניה של מערכות יחסים. לעתים קרובות מאוד קיומה של אישה סטנדרטית מלא ב בעיות רבות, אשר עשויות להיות הגורם להן במציאות חברתית, חוויות רגשיות ובריאות גופנית. לנשים יש לא מעט בעיות רגשיות וחברתיות עם משפחותיהן הנוגעות לחובותיהן. לנשים יש הרבה משי

ליבידו נשי נמוך: הבנה והתגברות על הפרעות בתפקוד המיני הנשי

במהלך שנים רבות קיבלו גברים הזדמנויות רבות לפתור את הבעיות בהן נתקלו באינטימיות. הירידה בחשק המיני יכולה להיות דוגמה לבעיה שהם עלולים להתמודד איתם. נשים סובלות לעיתים קרובות מאותן בעיות, אך מקרים אלו אינם נדונים בגלוי ונראה כי אינם קיימים. זה לא כך. הם קיימים למרות העובדה שלא מדברים עליהם. נשים גם נוטות לפתח הפרעות בתפקוד המיני, זה נקרא הפרעה בתפקוד המיני של נשים. נערכו מגוון של סקרים ומחקרים ורובם הגיעו למסקנה שבעיות בתפקוד המיני הנשי, בעיות בחשק המיני הנשי , וחוסר שביעות רצון מתמשך הורסים בהדרגה את כל חיי המין וזה מביא למכשולים רציניים ביחסים בין גבר לאישה. זה יכול אפילו לגרום לסיום הקשר. אז ההשלכות השליליות יכולות להיות מאוד חמורות והרסניות. כשגילו את הסיבות לתפקוד המיני הנשי, כולם הסכימו שמקרה זה דורש התייחסות מיידית ויש להתייחס אליו בזהירות מיוחדת. כל כך הרבה עומד על כף המאזניים ולכן יש צורך בטיפול לשיפור הנשי. קשיים עם ירידה בחשק המיני קשיים עם ירידה בחשק המיני , יובש באיברי המין, חוסר גמישות כמו גם ירידה בגירוי המיני עלולים להיגרם מהרבה דברים מלידה ועד תרופות רגילות להצטנ